Shaped Beadwork & Beyond

Na verschillende patronen gemaakt te hebben uit het Shaped Beadwork boek van Diane Fitzgerald was ik klaar voor een nieuwe uitdaging, ingewikkeldere patronen en variaties. Met Shaped Beadwork & Beyond werd ik op mijn wenken bediend.

Mijn oog viel meteen op de Radiance Pendant uit het boek, die me vanwege de vorm aan een pauw deed denken. Vol goede moed ben ik aan de slag gegaan en in deze blog laat ik jullie graag het resultaat zien.

2014-07-14 16.58.03

Deze slideshow vereist JavaScript.

2014-09-08 14.18.16

Wil je eenzelfde ketting maken, dan kun je uiteraard Shaped Beadwork & Beyond aanschaffen voor het patroon, of je volgt de volgende uitleg; de ketting bestaat uit vijf lange druppels van kralen die je vervolgens aan elkaar maakt met peyote stitch. Hier kun je zien hoe je de druppels maakt. Je kunt doorgaan met kralen toevoegen tot de druppels jouw gewenste grootte hebben bereikt.
Peyote Teardrop

Vervolgens leg je de druppels naast elkaar en ‘zigzagt’ ze aan elkaar. Als laatste rijg je een ruit en vouwt deze dubbel over de druppels en zet deze vast. Denk er aan dat je genoeg ruimte tussen de druppels en vouwrand van de ruit laat voor een ketting/draad.

 

Bead on,

Marith

Plaats een reactie